• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 36531965 026

شستشو در صنعت لبنی(CIP)

  دریک کارخانه تولید کننده شیر، نظافت کامل و ضد عفونی تجهیزات یکی از مراحل مهم و اساسی در عملیات تولید میباشد. شرایط نامناسب بهداشتی می تواند عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال داشته باشد. زیرا شیر یک ماده غذایی کامل بوده و باکتریها می توانند به سرعت در آن افزایش یابند. میکروارگانیسم ها به دنبال تماس شیر با سطوح کثیف مخازن، لوله ها و تجهیزات تولید و یا در نتیجه تماس با دست و لباس کارگران که بهداشت را رعایت نمی کنند وارد این ماده غذایی می گردند. در زمانی که تولید زیاد بوده و محصول کارخانه بطور وسیعی توزیع می شود، این پدیده سرمایه زیادی در معرض خطر قرار داده و تنها یک اشتباه در عملیات شستشو می تواند موجب هدر رفتن حجم بسیار زیادی از محصول گردد. امروزه روشهای نظافت، شستشو و ضدعفونی در صنایع شیر توسعه و پیشرفت زیادی پیدا کرده و روز بروز بر تعداد مواد ضدغفونی کننده و پاک کننده مناسب که به بازار عرضه می گردند اضافه می شود و از طرفی کمبود نیروی انسانی و فشار اقتصادی روند مکانیکی شدن و خودکار شدن عملیات شستشو را سرعت بخشیده است. قسمت اساسی در طراحی کارخانه فرایند مواد غذایی ترتیب تمیز کردن لوازم در تماس با فرآورده های غذایی می باشد. در تولید مواد غذایی حفظ بالاترین شرایط بهداشتی یک ضرورت می باشد که می بایست، جزء ارکان اصلی تولید در نظر گرفته شود. این امر مبتنی بر لزوم شرایط بهداشتی در ملزومات و تولیدات است. این التزام را می توان در سه بخش زیر خلاصه نمود:

 التزام تجاری

 از بدیهیات یک تجارت موفق کیفیت بالای محصول و نگهداری مناسب و عاری بودن محصول از مواد آسیب رسان به سلامتی انسان است که بر این اساس مشتری ها همیشه سراغ محصولات با کیفیت خواهند رفت و برعکس یک محصول آلوده و یا کیفیت پایین مرتباً در معرض شکایت مشتری قرار داشته و برگشت آن به کارخانه اجتناب ناپذیر است و در عین حال به اعتبار و آبروی محصول آسیب جدی وارد می آورد.

 التزام اخلاقی

 بیشتر مصرف کننده ها هرگز کارخانه یا چگونگی تولید فرآورده غذایی را ندیده اند و اعتماد آنها بر شهرت و اعتبار شرکت یا کارخانه تولید کننده می باشد. مسلم است که عملیات تولید تحت تمیزترین شرایط توسط کارکنان آموزش دیده که به طور مداوم از شرایط بهداشتی آگاه هستند انجام می شود

 التزام قانونی

 کوشش قانون برای حفاظت از مصرف کننده و خریدار در راستای حفظ سلامتی و ثبات کیفیت می باشد. سهل انگاری در عمل به التزامات و قوانین ملی یا محلی عواقب شدیدی را به همراه داشته و برخوردهای بسیار جدی را برای خاطی در بر دارد.

 

لظفا جهت دریافت مشاوره در خصوص CIP با کارشناسان فنی ما تماس حاصل فرمائید.

 

 

لینک های مرتبط

logo-samandehi

اطلاعات تماس

۳۶۵۴۸۰۹۲  ۰۲۶

۳۶۵۳۱۹۶۵  ۰۲۶

 فکس : داخلی ۲

 

 

 

تعداد بازدیدکنندگان

3220343
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
تمامی روزها
978
859
3706
2221
11599
3193029
3220343
Your IP: 44.221.46.132
2024-03-28 22:53